Inzichten, inspiratie, stappenplannen en veel meer | Grow with Kendrix

Waarom meer doen er vaak voor zorgt dat je minder bereikt

Geschreven door Kevin Hendriks | Apr 15, 2021 8:47:00 AM

Meer focus

Wanneer je minder verschillende dingen doet, vergroot je automatisch jouw focus. Wij zien het vaak gebeuren dat klanten met hele goede ideeƫn komen, alleen dat ze voordat ze weten of het werkt, alweer aan iets nieuws zijn begonnen.

Denk goed na voordat je jouw diensten uitbreidt, een nieuwe actie lanceert, een nieuwe doelgroep aanspreekt, een nieuw product ontwikkelt of een nieuwe manier probeert om dit allemaal te verkopen of te vermarkten. Neem de tijd, laat je niet leiden door enthousiasme, onzekerheid, teleurstelling of andere emoties. Bedenk van tevoren wat je ervan verwacht, hoeveel tijd, geld en moeite het kost, wie en wat je ervoor nodig hebt en hoe lang je de tijd neemt om het idee ook echt te testen.

Minder afleiding

Alles wat je doet, elk probleem dat je oplost, zorgt uiteindelijk voor meer problemen om op te lossen. Zorg dat je voor dat je wat onderneemt, in kaart hebt gebracht wat de logische gevolgen zijn. Weeg af of dit nu het moment is om deze stap te zetten, want de onverwachte gevolgen komen daar ook nog achteraan.

Meer waarde

Minder afleiding en meer focus is niet alleen prettig voor jezelf, maar voor iedereen die betrokken is bij jouw organisatie. Er is meer duidelijkheid bij je medewerkers en misschien nog wel belangrijker: bij jouw klanten.

Je maakt het makkelijker om van je te kopen, zorgt ervoor dat iemand eenvoudiger kan navertellen wat je doet en wat je kunt verwachten. Dit zorgt vaak voor een exponentiƫle groei die de meeste niet hadden verwacht.

Meer tijd

Wanneer je door een goed werkend systeem en duidelijke processen meer tijd overhoudt, is het natuurlijk aan jou om te bepalen hoe je deze het beste besteedt. Meer tijd voor jouw klanten? Meer tijd voor jezelf of voor je gezin?

Wil je eens kijken of wij iets voor elkaar kunnen betekenen? Boek dan geheel vrijblijvend een gratis gesprek in.