Inzichten, inspiratie, stappenplannen en veel meer | Grow with Kendrix

SEO is meer dan beter gevonden worden en hoger in Google

Geschreven door Kevin Hendriks | Apr 14, 2021 9:29:30 AM

Gebruik het leerbudget van je concurrenten

Zowel jouw positie op de markt, als jouw positie in Google is afhankelijk van je concurrenten. Een vraag als: wat kost het om bovenaan Google te staan, is dan ook niet simpel te beantwoorden. Het antwoord is onder andere afhankelijk van de zoektermen waar je op gevonden wilt worden, de kwaliteit en waarde van je eigen website en die van alle, op dezelfde zoektermen scorende, concurrenten.

Gelukkig kan je met een goed doordachte strategie en de juiste metingen, gebruik maken van de resultaten van jouw concurrenten. Zo hoef jij de kosten die zij hebben gemaakt niet meer te maken en gebruik je deze data om het minstens net zo goed te doen.

Optimaliseer jouw sales en service

Bekijk waar mensen op zoeken en waar jouw concurrenten op scoren in relatie met de aankoop van je producten of diensten en niet alleen het onderwerp zelf. Beantwoord zo de meeste vragen voordat de klant ze vraagt en verbeter hiermee het aankoopproces.

Ook na de aankoop zijn klanten op zoek naar informatie. Kun je hun vragen beantwoorden voordat ze contact met je opnemen? Dat scheelt niet alleen tijd, maar zorgt ook voor een betere beleving. Stel je voor hoe klanten van een concurrent het vinden als je zelfs zijn of haar vraag eerder beantwoord, dan degene waar de aankoop is gedaan.

Versterk jouw (brand) positionering

Ga steeds op zoek naar termen die men linkt aan hetgeen waar jij bekend om wilt staan. Zorg dat je content maakt voor gerelateerde zoektermen en zorg dat zowel jouw klanten als Google jou als expert zien op dit gebied.

Elke maand scannen we 10 websites gratis op technische mankementen die jou weerhouden van een hogere ranking. Heb je interesse of wil je weten wat SEO voor jou kan betekenen? Plan dan direct een gratis gesprek.