Vind de combinatie tussen waar jij vrolijk van wordt, jouw klanten het meeste aan hebben en je ook nog een genoeg aan verdient. Hoe doe je dat? Door te kijken hoe jij een betere, andere, snellere of goedkopere oplossing kan bieden dan jouw concurrenten. Denk hierbij dan niet wat jij kan bieden, maar welk probleem de klant opgelost wilt hebben.
Niet alleen het denken in problemen zorgt voor betere oplossingen. Denken in tegenstellingen doet vaak precies hetzelfde. Om te beginnen is het handig om na te denken over wie je in ieder geval niet wilt helpen, wat de eigenschappen van dat soort personen zijn en waarom je hen niet wilt helpen. Krijg je al een beter beeld met wie je wel graag samen werkt?
Bedenk je naast de mensen waar je niet mee wilt werken, ook wat je niet aan zou willen bieden. Het gaat hier dan vooral om diensten of producten die concurrenten wel aanbieden of aanbieden op een manier hoe jij dit nooit zou willen doen. Denk hierbij ook vooral aan hoe je ideale klanten dit zien, dat is veel belangrijker dan wat je er zelf van vindt.
Waarschijnlijk schiet er nu van alles door je hoofd, maar wat is nu het allerbelangrijkste wat je kunt verzinnen? Denk eens na over deze vragen:
Vind jouw ideale combinatie, ga aan de slag en laat je niet meer afleiden door nieuwe oplossingen en ideeën. Advies nodig? Boek gratis een strategiesessie, we helpen je graag op weg!